Ca de obicei, pe ei nu-i întreabă nimeni despre oportunitate,
costuri sau prioritatea unei investiţii care se face chiar pe banii lor.
O sfidare a populaţiei care arată, pe de o parte, un comportament
dictatorial şi, pe de altă parte, existenţa unei reţele infracţionale
care nu dă niciodată socoteală la timp despre jafurile săvîrşite în
timpul exercitării unor funcţii publice., În acest sens, punem la
dispoziţia organelor de anchetă date care să ajute la stoparea acestui
flagel în care sînt implicaţi oameni puşi să gestioneze banul public.
Investiţiile realizate din bugetul unei instituţii publice au fost
dintotdeauna o mană cerească pentru bandiţii puşi pe căpătuială. Uneori,
dar foarte rar, ei cunosc răceala cătuşelor, dar locul lor este luat de
alţi doritori de parvenire care, aproape invariabil, cum sînt puşi în
funcţii repetă ca la indigo metodele predecesorilor!Presa a semnalat deseori astfel de practici, însă vocea gazetarilor a
fost luată mereu în derîdere. Iată, de pildă, această afacere de la RAT
pentru procurarea de autobuze care să înlocuiască vehiculele vechi.
Numai în ultimii ani, populaţia a suportat costuri uriaşe de la buget,
în schimb transportul în comun a rămas la fel de rudimentar.Şi ziarul nostru a publicat cu consecvenţă date despre jaful rezultat
din această afacere, dar, pentru a nu se crede că dezinformăm pe cineva,
vom apela la cîteva articole apărute în "Gazeta de Sud”, un adevărat
oficios al Primăriei Craiova.
În ediţia din 13.01.2011, oficiosul scria: "Gazeta de Sud a scris în
nenumărate rânduri despre achiziţiile second hand ale RAT Craiova, unele
la preţuri duble faţă de cât era oferta pe piaţă, lucru recunoscut de
directorul de atunci al RAT, Virgil Boboc. Regia a cheltuit un milion de
euro la sfârşitul anului 2007 pentru 21 de autobuze la mâna a doua
luate din Germania, preţul pe bucată apropiindu-se de 60.000 de euro”.Aşadar, la Primăria Craiova acest tip de jaf nu este o noutate şi, dacă
nimeni nu dat socoteală despre achiziţia descrisă mai sus, nu era normal
ca "afacerea” să ia amploare?
Ba da, au zis factorii de decizie şi, conform aceleiaşi surse, el a
căpătat proporţii şi mai mari: "Ulterior, mergând pe aceeaşi idee second
hand, RAT a cumpărat 17 autobuze MAN dintr-un credit obţinut de la BRD,
preţul unui autobuz ridicându-se la 180.000 de euro.”Nimeni nu a dat socoteală despre această păguboasă afacere, totul
rezumîndu-se la un comentariu stupid, făcut în acelaşi ziar chiar de
către Marinel Florescu, actualul director RAT: "a fost o decizie
proastă”.
În aceste condiţii, văzînd că nimeni nu a plătit pentru respectivele
achiziţii frauduloase, aproape că pare normal ca actuala conducere a
Primăriei, coordonată de acest Mărinică Dincă, a cărui experienţă şi
competenţă în administraţie este depăşită chiar şi de femeia de serviciu
a instituţiei, să amplifice jaful cu autobuzele!
La urma urmei, cei de azi au la îndemînă brevetarea acestui jaf de către predecesorii lor!Şi, iată, în acest an s-a prevăzut o sumă cu mult mai mare decît cea din
anii trecuţi pentru cumpărarea altor 20 de autobuze. Este vorba de suma
de 4,5 milioane de euro, adică de 225.000 de euro pentru fiecare
autobuz!Zilele trecute am reprodus oferta de la Mercedes, comunicată de
directorul diviziei Autobuze urbane, care era de 187.000 euro pentru
autobuze noi şi între 45.000 şi 60.000 euro pentru cele recondiţionate!Deci, faţă de una dintre cele mai scumpe, preţul anunţat de oficialii
Primăriei pare umflat cu cel puţin 35.000 euro pentru fiecare autobuz,
adică un jaf total de minim 700.000 de euro! Reţineţi, faţă de oferta de
la Mercedes!
Dar, pentru a simţi mai bine dimensiunea jafului pus la cale la Craiova,
vă prezentăm alăturat cîteva oferte de vînzare care cer imperios
organelor de anchetă să vină pregătite cu cîteva seturi de cătuşe şi cu
dubele pentru a stăvili foamea de bani a acestor neisprăviţi care ocupă
astfel de funcţii publice.
Parcul de maşini al RAT este de circa 180 de autobuze. Schimbarea a 20
dintre acestea nu reprezintă mai nimic dacă ignorăm oportunitatea unor
comisioane pentru şmecheraşii deveniţi peste noapte "autorităţi locale”.Un calcul simplu ne face să credem că dimensiunea şpăgii este cu mult mai mare decît estimările noastre minime.
Astfel, căutînd diverse oferte, am aflat că un autobuz de lux fabricat
în anul 2010 (vezi foto 2) poate costa maxim 146.000 euro, dar el poate
ajunge la circa 48.000 euro (foto 7) dacă pretenţiile de lux nu sînt
exagerate!În fotografiile alăturate vă prezentăm şi oferte mult mai potrivite
pentru traficul de la noi şi pentru străzile pe care circulă autobuzele
şi veţi observa că există oportunităţi foarte bune pentru a cumpăra
autobuze cu 17.500 de euro/buc.!
Cu banii cu care Mărinică Dincă vrea să cumpere acele 20 de autobuze,
adică 4,5 milioane de euro (!!!), un gospodar bun ar schimba tot parcul
de maşini de la RAT şi ar mai face şi o economie de cîteva milioane de
euro!Pentru edificare, vă prezentăm şi oferta unor firme pentru autocare de lux, dar de lux maxim!
Vă rugăm să observaţi că, pentru cele trei modele de autocare fabricate
în 2010, niciuna dintre oferte nu este de dimensiunea autobuzelor pe
care vrea să le cumpere acest AGA-rici de Craiova, căci preţul unor
astfel autocare (ca să-l cităm pe Mărinică din Dubai: "adevărate
OZN-uri”) este sub 200.000 de euro!
Craiova are un primar anchetat pentru acte de corupţie. Solomon este
acuzat că ar fi luat cîteva zeci de mii de euro. Comparînd acuzaţiile
aduse acestuia, înseamnă că lui Mărinică ar trebui să i se dea de pe
acum închisoare pe viaţă, căci tunul pus la cale are dimensiuni uriaşe
faţă de dosarul Solomon!Dar de ce oare lui Mărinică nu-i este teamă de ce ar putea să i se
întîmple? Simplu. Ştie toată lumea că, în astfel de perioade
preelectorale, se dau tunuri politice, în care cei ce semnează oficial
actele au promisiunea că nu li se întîmplă nimic.Poate că instituţiile statului ar trebui să dea acum semnalul că trocul
din anii trecuţi s-a terminat şi că statul de drept începe să
funcţioneze.Cazul acestui jaf ar fi o bună ocazie pentru Parchet şi Poliţie să-şi
recapete statutul de instituţii publice ale statului de drept, în care
protejarea banului public să fie prioritară, la fel ca în toate ţările
civilizate.Pînă atunci, poate se întreabă domnul Mărinică Dincă ce caută el prin
Primăria Craiova şi, uitîndu-se în oglindă, poate că va înţelege cît de
mare este pălăria ce-i acoperă "personalitatea”.
ZGT6718 NEW BUS YEAR 2011 140HP CUMMINS DIESEL
Preţ - 17500 EUR
Anul: 2011
Locul de amplasare: Belgia, Hoogstraten
Data publicării: Mai 19, 2011
Autoline ID: RD1534
Culoare - alb.
Motor: forţă - 140 cp(103 kW), volum - 3900 cm3
Cutie de viteze: mecanică, numărul de viteze - 5
Salon: TV/Video
Cabină: autoradio
Avenue | Vorführwagen autobuz urban de vânzare
Preţ: 146000 EUR
Anul: 01/2010
Kilometraj: 24370 km
Numărul de locuri: 33
Locul de amplasare: Germania, Völklingen - Fürstenhausen
Culoare: gri
Motor: forţă - 314 cp (231 kW), diesel, volum - 9186 cm3, euro - 4
Cutie de viteze: automat
Cabină: încălzire independentă, climatizor
Sistem de frânare: ABS, intarder, retarder
MAZ 206 autobuz urban de vânzare
Preţ: 92000 USD
Anul: 2009
Numărul de locuri: 72/25
Locul de amplasare: Ucraina, Simferopol
Culoare: alb.
Motor: diesel
Stare: stare - excelent
Informaţie: disponibilă - 6 unit.
SCANIA OmniLink autobuz urban de vânzare
Preţ: 112100 EUR
Anul: 2007
Kilometraj: 300000 km
Numărul de locuri: 34
Locul de amplasare: Suedia, Solna
Dimensiuni de gabarit: lungimea: 12 m
Motor: forţă - 310 cp (228 kW), euro - 4
Cutie de viteze: automat
Axe: formula roţilor - 4x2
Sistem de frânare: ABS, Telma, retarder
Solbus SM12 autobuz urban de
vânzare
Preţ: 164200 EUR
Anul: 2010
Kilometraj: 50000 km
Numărul de locuri: 35
Locul de amplasare: Suedia, Solna
Dimensiuni de gabarit: lungimea - 12 m
Motor: forţă - 243 cp (179 kW)
Cutie de viteze: automat
Axe: formula roţilor - 4x2.
Sistem de frânare: ABS
Higer KLQ6891GA autobuz urban de vânzare
Preţ: 31500 EUR
Anul: 2008
Kilometraj: 15744 km
Locul de amplasare: România, Oradea, jud. Bihor
Motor: ISDE 185.30, forţă - 184 cp (135 kW), diesel, volum - 6690 cm3, euro - 3
Salon: TV/Video
Sistem de frânare: ABS, retarder
ZGT6122DH autobuz urban de vânzare
Preţ: 48400 EUR
Anul: 2010
Numărul de locuri: 43
Locul de amplasare: Belgia, Hoogstraten
Culoare: albastru
Dimensiuni de gabarit - lungimea: 11,99 m
Motor: forţă - 271 cp (199 kW), diesel, volum - 7800 cm3.
Cutie de viteze: mecanică
Axe: număr de axe - 2
Echipamente suplimentare: rezervore de combustibil: volumul general - 200 l
Safari HD autocar de vânzare
Preţ: 198000 EUR
Anul: 2010
Numărul de locuri: 57
Locul de amplasare: Germania, Völklingen - Fürstenhausen
Culoare - alb, dimensiuni de gabarit: lungimea - 13 m
Motor: forţă - 408 cp (300 kW), diesel, volum - 12600 cm3, euro - 5
Cutie de viteze: mecanică
Salon: TV/Video, scaune cu reglare, WC, monitor
Cabină: încălzire independentă, climatizor, navigaţie, cruiz control
Sistem de frânare: ABS, intarder, retarder
MAN Celeris C1 autocar de vânzare
Preţ: 168000 EUR
Anul: 2010
Kilometraj: 470 km
Numărul de locuri: 34
Locul de amplasare: Germania, Völklingen - Fürstenhausen
Culoare - argintiu, metalizat
Motor: forţă - 250 cp (184 kW), diesel, volum - 6800 cm3, euro - 4
Cutie de viteze: automat
Salon: TV/Video, scaune cu reglare, WC
Cabină: încălzire independentă, climatizor, cruiz control
Sistem de frânare: ABS
ZGT6120DH autocar
de vânzare
Preţ: 58600 EUR
Anul: 2010
Numărul de locuri: 50
Locul de amplasare: Belgia, Hoogstraten
Culoare - verde, dimensiuni de gabarit: lungimea - 12 m
Motor: forţă - 300 cp (221 kW), turbo
Cutie de viteze: mecanică, numărul de viteze - 5
Axe: număr de axe - 2
Salon: salon moale, geamuri panoramice, tetiere, cotieră, scaune cu reglare
Cabină: servodirecţie, control Clima
Faruri anticeaţă
Sistem de frânare: ABS
Roată de rezervă
Stare: stare - excelentă